12 februari 2022 2 min lezen


Computerafval Ophalen

Hoe gaat dat eigenlijk in z’n werk?

“Hoe werkt het?” Dat is de eerste vraag die we vaak te horen krijgen als bedrijven ons bellen voor een oplossing voor hun oude ICT apparatuur. Hierbij een beschrijving van onze werkwijze en wat we allemaal ophalen en niet ophalen.

Wat halen we op; alle soorten computers, laptops, monitoren, printers, servers, UPS, modems, kabels, adapters, telefoons, beamers, scanners, digiborden, Tv’s, luidsprekers, kopieermachines, toner, koffiezetapparaten, batterijen, kabels, cd/dvd’s, diskettes, back-up tapes usb-sticks en harde schijven.

Wat halen we niet op; koelkasten, vriezers, airconditioners, lampen en oliehoudende apparaten

Informeer ons via het contactformulier

Nadat u weet wie wij zijn, willen we ook graag weten wie u bent. De wetgever eist (ook voor een éénmalige opruiming) een “overeenkomst” tussen u als ontdoener van bedrijfsafval en ons als “inzamelaar”. We voldoen aan die eis via een ingevuld contactformulier. Informeer ons over het volgende:

  1. Vul het contactformulier in met uw bedrijfs- en contactgegevens.
  2. Omschrijf in uw eigen bewoording om welke apparatuur het gaat. Bijv. circa 5 computers, 10 monitoren, 2 printers en 2 dozen diversen. Exacte aantallen hoeven niet. Een indicatie is voldoende. Een term als bijv. “computers en beeldschermen” is niet voldoende.
  3. Geef aan of apparatuur slecht toegankelijk is bijvoorbeeld als er geen lift is en alles via de trap moet.
  4. Geef aan of u gebruik wilt maken van datavernietiging inclusief vernietigingscertificaat
  5. Voeg eventueel enkele overzichtsfoto’s toe. (niet te dichtbij) Foto’s zeggen meer dan een omschrijving.
  6. Druk op verzenden

Ontvang informatie en voorstel

Als wij het ingevulde formulier ontvangen sturen wij u binnen 1 werkdag een vrijblijvend voorstel per mail. Hierin vindt u de volgende informatie:

  1. De bevestiging dat de omschreven apparatuur wel of niet kan worden opgehaald. Wij kunnen bijv. particulieren niet van dienst zijn of chemisch afval niet ophalen.
  2. De voorwaarde van ophalen. Bijv. bereikbaarheid of gewicht van de apparaten.
  3. De bevestiging dat ophalen gratis kan of dat er vaste voorrijkosten van toepassing zijn.
  4. Eventuele extra verwerkingskosten voor specifieke apparatuur. Bijv. oude CRT monitoren.
  5. De kosten voor datavernietiging inclusief de voorgestelde werkwijze.

Planning en uitvoering

Bent u akkoord met ons voorstel, dan ontvangen wij graag uw bevestiging per mail. Hierna gaan we een ophaaldatum inplannen.

  1. Geef bij uw schriftelijk akkoord meteen uw voorkeur aan, vanaf welke datum de apparaten klaar staan of op welke tijden/dagen u wel en vooral niet kunt.
  2. Indien van toepassing; informeer ons over een moeilijk bereikbare locatie i.v.m. onze vrachtauto.
  3. Zorg dat de apparatuur bij elkaar staat en dat deze plek makkelijk toegankelijk is met rolcontainers/karren.
  4. U hoeft de apparatuur niet klaar te zetten of in te pakken. Dit mag natuurlijk wel. Onze chauffeur verzorgt alle werkzaamheden.
  5. Na afloop ontvangt u van de chauffeur een begeleidingsbrief / afgiftebewijs voor uw administratie
  6. De eventuele factuur en certificaat ontvangt u binnen 3 dagen per mail.

Nu bent u geïnformeerd over wat u kunt verwachten. Ga hier naar ons contactformulier.